martes, 23 de septiembre de 2008

Red-Mask Project a " blocs de Terrasa" de drac.com

Avui he rebut un missatge de Núria Masdeu, que per casualitat vaig trobar el seu blog, que comenta coses sobre Internet, creació digital, animació 3D...
Li vaig deixar un comentari sobre el PFC i que em donés una opinió. I avui he rebut un missatge que ens han agregat a la base de dades de els "Blocs de Terrassa".
Ens podeu trobar a la secció de creació digital. Gràcies a www.drac.com per incloure'ns.

domingo, 21 de septiembre de 2008

Problemes del VRay: 1er Problema

El temps es un gran problema que crea altres problemes. L'altre dia, feliços de la primera prova de integració, decidim posar a renderitzar els 8 segons que dura el pla... això significa un mínim de 60 hores. Total que decidim deixar-ho per la tarda i així mentres es fa, cadascú té temps de fer el que tingui que fer. Per la tarda nit, em truca el Pol i em diu:
- Sara tenim un problema.
I el problema era el següent:







Entre els frames 94-110 apareixia una misteriosa llum digne de "Cuarto milenio" a més a més de unes llumetes més petites en mig del pla. La veritat es que no sabíem d'on provenia aquella llum. No havíem posat cap llum verda, cap vídeo era verd, la pantalla del pc del fons era impossible que es reflexes tant endavant... realment no sabíem que fer.
Investigant més, ens vam donar compte de que un dels vídeos de la pantalla fallava, així que el vam decidir tornar-lo a mirar des de el MAC, per si hi havia algun frame en verd que se'ns escapés... Al obrir-lo en l'After Effects ens vam
endur una sorpresa, al principi del video a la zona inferior hi havia una petita línia verda que era el que provocava aquella extranya llum. Per arreglar-ho vem crear una màscara i el problema es va solventar. Després d'això vam començar a fer el render, que va començar el dijous nit i va acabar dissabte al migdia.

jueves, 18 de septiembre de 2008

Nem avançant

Iep, avui actualitzo jo, ja que la Sara m'ha mig obligat a fer-ho perque a ella li feina mandra...

Fora conyes, el projecte segueix un bon ritme, hem fet algunes proves ja d'integració de video amb escenes 3D, aqui baix podeu veure una captura, perque us en feu una idea:


Com podeu veure el croma ha funcionat bastant be dsde lluny, ara falta ajustar el color i llum perque realment sembli que l'home estigui allà.

Tambè ens hem posat a dissenyar la introducció del video, us en deixo una captura tambè, pero res més, així guardem la intriga (muajajaj xD):


I pel moment res més, apart que els temps de render sens fan eterns, ja seguirem informan!

lunes, 15 de septiembre de 2008

Més VRay

Aquí teniu un altre vídeo d'un render que vem començar l'altre dia i que avui l'hem acabat. Només per 28 frames que li quedaven s'ha estat 4 hores i mitja més o menys ...
en fi... espero que us agradi:


viernes, 5 de septiembre de 2008

VRay

En l'entrada pasada vem anomnar la utilització d'un plug-in anomenat V-RAY. La veritat es que els resultats son espectaculars, però priemr de tot farem cinc cèntims de que es V-RAY i com funciona.


VRAY

Vray es un plug-in desenvolupat per la empresa CHAOS GROUP. La tecnologia de funcionament es basa en la renderització materials raytrace a un nivell més elevat i millorat. De la mateixa manera que permet el desenvolupamnet de materials vray més complexes al igual que amb les llums, donant un resultats molt mès optims que el raytrace.
A nivell d'iluminació ofereix les diferents solucions:

Il·luminació

- Solucions globals completas, fisicament exactes de la il·luminació
- Alogaritmes GI: path traicing, irradiance caché, photon maps i light cache.
- Llums fisicament exactes de l'area.
- Il·luminacions en ambients de HDR
- Llums fotométriques de IES

Shaders

- Materials fisicament plausibles.
- Refraccions i reflexions borroses.
- Hightlights exactes.
- Dispersió de sub-superfiície.


Efectes de càmera

- Superfície de camp amb efectes de bokeh.
- Acurat efecte de "motion blur".
- Model físic de la cámera

Però si ho voleu apreciar relametn fixeu-vos en les següents renders.
El primer render correspon a la sala de servidors, amb renderització raytrace normal.


La següent imatge es amb el plugin vray. Elterra, les parets les textures, tot resulta molt més realista que no pas el primer render.


També cal dir que amb els nostres PC, que no sónprofessionals i per tant no gaire potents per el que demana el vray.Fent un calcul aproximat, per cada frame s'esta entre 8 i 10 min fentel render, tenint en compte que cada segon te 30 frames i que cadaminut te 60 segons vol dir que

60 segons x 30 frames = 1800frames x 480 segons (8 min) = 864000 / 60 = 14400 min 60 = 240 horesper minut de video que volguem renderitzar ( si he fet el calcul bé)

Us poso també una prova de render en video que en fet, son molt curtes però com dic més a dalt, el temps de render es elevat: